Procés participatiu del molí del Racó

PROCÉS PARTICIPATIU SOBRE

L’ESPAI INTERPRETATIU DEL MOLÍ DEL RACÓ

Arran del projecte de restauració del Molí del Racó, l’Ajuntament de la Riba està impulsant un procés participatiu per, tal i com s’ha demanat des de la Comissió Municipal del Museu del Paper, recollir el parer dels ribetans i les ribetanes que viuen permanent o temporalment a la vila. L’objectiu d’aquest procés participatiu és copsar l’estat d’opinió i recollir propostes per revitalitzar cultural, social i econòmicament el municipi a través del futur Molí del Racó. En altres paraules, a través d’aquest procés participatiu es vol assegurar el retorn social d’aquest espai recuperat i ajudar a que el conjunt del poble “se’l senti seu”.

El Molí del Racó, construït al segle XVIII, és una gran mostra del patrimoni sociocultural i econòmic de les valls dels rius Brugent i Francolí. L’edifici consta de tres plantes i d’un pati amb les sèquies que subministrava aigua al molí. La restauració manté l’estructura i la maquinària pròpia de l’activitat paperera original i habilitarà uns espais pels quals encara no es contempla un ús concret.

L’objectiu de la restauració del molí és fer-lo accessible als visitants en general i facilitar una lectura clara dels inicis de la industrialització al Camp de Tarragona. En aquesta línia, es vol potenciar el valor pedagògic, històric, etnogràfic i arquitectònic. En segon terme, però no menys important i de forma totalment complementària, es vol difondre i promocionar el paisatge d’aigua i muntanya que envolta la Riba, així com el patrimoni moliner de la zona.

Per avaluar les potencialitats catalitzadores del futur equipament, per testar les ganes d’implicació de la ciutadania i per recollir propostes per a la gestió i ús del Molí del Racó, l’Ajuntament de la Riba, amb l’assessorament de CERES –empresa dedicada als estudis sociològics i a la participació ciutadana- engeguen aquests procés participatiu que comptarà amb dues fases.

Arran del projecte de restauració del Molí del Racó, l’Ajuntament de la Riba ha impulsat un procés participatiu per recollir el parer dels ribetans i les ribetanes que viuen permanent o temporalment a la vila. L’objectiu d’aquest procés participatiu és copsar l’estat d’opinió i recollir propostes per revitalitzar cultural, social i econòmicament el municipi a través del futur Molí del Racó. En altres paraules, a través d’aquest procés participatiu es vol assegurar el retorn social d’aquest espai recuperat i ajudar a que el conjunt de poble “se’l senti seu”.

Un cop finalitzada la 1a Fase consistent en la recollida d’impressions i propostes a través d’una enquesta on-line, passem a la 2a Fase consistent en la realització de 2 sessions de participació per seguir treballant en el projecte.

Es faran dos sessions, una dirigida al Consell escolar de l’Escola de La Riba, i una altra sessió oberta a tots els veïns i veïnes de la Riba.

Per participar-hi, caldrà que els interessats s’inscriguin a través d’un formulari que trobarà al següent enllaç web (http://lsv206.gabinetceres.com/index.php?r=survey/index&sid=326252&lang=ca), o bé a les oficines municipals fent la inscripció de forma presencial, o bé el mateix dia a les 10:30 hores.

Les dates per a cada sessió, són:

• Sessió adreçada al Consell Escolar de l’Escola La Riba: 22 de febrer, a les 13:00 hores.
  • Sessió Oberta als veïns i veïnes, el 17 de març a les 11:00 hores al Casal Ribetà (c/ Pagès 14)

La següent adreça et dirigirà a l’espai web de l’Ajuntament habilitat per informar-te del procés participatiu i per poder respondre l'enquesta: http://www.riba.cat/proces-participatiu-del-moli-del-raco

Participa! Fem poble!

Informació sobre el projecte de "Restauració del molí del Racó":

- Plànol 5 intervenció per plantes: /sites/riba/files/recursos/pdf/planol_5_-_intervencio_plantes.pdf

- Plànol 6 intervenció per seccions i alçats: /sites/riba/files/recursos/pdf/planol_6_-_intervencio_seccions_i_alcats.pdf

- Plànol 9, plantes:  /sites/riba/files/recursos/pdf/planol_9_-_plantes.pdf